Hoppa till innehåll
Kampanj

”Den väjer inte för hur tillvaron kan se ut”

I dagarna klistras Situations Sthlm:s nya kampanj upp på stortavlor i tunnelbanan och på byggplank och elskåp runt om i Stockholm. På ett brutalt och direkt sätt lyfter den fram den verklighet som många av tidningens säljare befinner sig i. Kampanjen handlar om historier från verkliga livet.
Redaktionen

Med rubriker som ”Vi söker dig som förlorat din bostad och har stor erfarenhet av mördade vänner” är syftet att göra allmänheten uppmärksam på hur hemlösa människors vardag kan se ut och lyfta fram att det är ett arbete att sälja Situation Sthlm.

– Rekryteringskampanjen är ett slag i magen och den väjer inte för hur tillvaron kan se ut för de som säljer Situation Sthlm. Men trots deras utsatta situation finns stora resurser och kapacitet hos våra försäljare som arbetar för att skapa en bättre tillvaro för sig själva, säger Pia Stolt, VD för Situation Sthlm.

Kampanjen är baserad på händelser från verkligheten. Det är försäljarnas egna berättelser och upplevelser som lyfts fram. De är dels publicerade i tidningen Situation Sthlm och i boken Hemlös – Med egna ord från 2008. Kampanjen syns runt om i Stockholm med start söndagen den 21 december. Den är framtagen av Situation Sthlm i samarbete med reklambyrån INGO.

– Vi hoppas att de som ser kampanjen reflekterar över vårt budskap och att fler kommer att köpa tidningen, säger Pia Stolt

För mer information kontakta:
Pia Stolt
070 994 37 83
pia@situationsthlm.se

Stöd Situation Sthlm

Ditt stöd bidrar till Situation Sthlms arbete med att nå hemlösa människor i ett första steg från gatan för att lotsa dem vidare på sin väg tillbaka till samhället.